ملیکا نادری

جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
وبینارهای حالِ خوبِ نوشتن (جلسه اول)

عنوان جلسه اول: نوشتاردرمانی راهی برای پشگیری یا درمان

نوشتن پیشگیری یا درمان

نوشتاردرمانی یکی از جدید روش‌های درمان بیماری‌های روحی و جسمی است که با استقبال زیاد درمانگران و مراجعان مواجه شده است. در این روش درمانی که بر پایه‌ی نوشتن بنا شده، مراجعه کنندگان تمرینات متفاوتی را انجام می‌دهند.

مهم‌ترین نکته در این روش درمان پایبندی به انجام تمرینات طبق برنامه است چرا که این مسئله به اندازه ساعت مصرف‌ داروها حائز اهمیت است.  استفاده همزمان از تکنیک‌های نوشتاردرمانی در کنار سایر شیوه‌های درمان مثل گفتاردرمانی یا دارو درمانی می‌تواند کیفیت درمان را تا حد چشم‌گیری بالا ببرد.

آیا تنها افرادی که بیماری روحی دارند باید از نوشتاردرمانی استفاده کنند

نوشتن‌درمانی یا همان نوشتاردرمانی نه‌تنها در زمینه‌ی درمان بیماری‌ها کاربرد دارد بلکه می‌تواند به بالا بردن احساس رضایت و کیفیت زندگی شخصی و اجتماعی کمک کند.

نوشتن با ایجاد ارتباط بین ذهن، دست و چشم تمرکز و توجه شما را چندبرابر کرده و در نهایت تسلط شما را برای مدیریت افکارتان تقویت می‌کند.

در هرجلسه از وبینارهای حالِ خوبِ نوشتن تمرین جدیدی به شما معرفی و هدف خود را از انجام این تمرین مشخص می‌کنیم‌.

شما می‌توانید نظرات و پیشنهادات خود را درباره‌ی این تمرینات در انتهای صفحه  در قسمت کامنت یاد‌داشت کرده و با دیگران به اشتراک بگذارید.

تمرین پیشنهادی

۱۰خط یادداشت کنید و سپس یک صفحه از دفتر نقاشی ویژه بزرگسالان را رنگ کنید.

و دوباره شروع به نوشتن کنید. به تفاوت کلمات استفاده شده در متن  قبل و بعد از رنگ‌آمیزی دقت کنید و سعی کنید این تمرین را به یکی از عادت‌های  روازنه و مثبت خود اضافه کنید.

برای شنیدن‌فایل صوت روی نوار‌ زیر کلیک کنید.

فایل صوتی جلسه اول

 

 

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو
جستجو کردن
دسته بندی ها
مقالات مرتبط